Akcja Znicz 2011/2012

Od 1993 roku Komenda Główna Policji organizuje w listopadzie Akcję ZNICZ. Rozpoczyna się ona zazwyczaj w przeddzień Wszystkich Świętych, a kończy po Dniu Zadusznym. Narastający problem pijanych kierowców na drogach oraz brak kultury za kółkiem utwierdził nas w przekonaniu, że warto do tej akcji się przyłączyć.

W roku 2011  wspólnie z funkcjonariuszami policji przygotowaliśmy zestaw materiałów edukacyjnych (jeszcze pod logiem portalu bezszans.pl), który zachęcał kierowców do rozważnego prowadzenia samochodu.

W 2012 roku przypominaliśmy dlaczego nie warto prowadzić samochodu na pamięć. Promowaliśmy również wśród pieszych i kierowców bezpieczne zachowania na drodze.

 Akcja „Znicz” 2011 – edycja 1

 

 

najlepsza kampania profilaktyczna

Akcja „Znicz” 2012 – edycja 2

 

Ulotka A: „PAMIETAJ O BLISKICH…NIE JEDŹ NA PAMIĘĆ!”

akcja znicz 2012

Ulotka przypomina podstawowe zasady związane z bezpiecznym poruszaniem się po drogach, zwłaszcza podczas natężonego ruchu samochodowego. Podkreśla, że doświadczenie w prowadzeniu samochodu i jazda w znanym terenie daje złudne poczucie bezpieczeństwa. Informuje też o obowiązku znajomości nowych przepisów ruchu drogowego, namawia do kultury na drodze, zwłaszcza w stosunku do młodych kierowców, oraz przestrzega przed prowadzeniem pojazdu pod wpływem alkoholu.

 

Format: A4 do DL
Przeznaczenie: dla kierowców
Zadanie: informacja o następstwach tzw. „jazdy na pamięć”, edukacja w zakresie bezpieczeństwa drogowego oraz jady pod wpływem alkoholu.

 

 

 

Ulotka B: „BEZPIECZNY PIESZY NA DRODZE”

akcja znicz 2012Ulotka propaguje wśród kierowców i pieszych bezpieczne zachowanie na drodze. Z jednej strony zwraca uwagę na czynniki pomocne kierowcy, aby mógł on bezpiecznie zareagować na obecność pieszego na drodze; z drugiej strony – podpowiada jak powinien zachować się pieszy, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas pokonywania drogi na cmentarz.

 

Format: A4 do DL
Przeznaczenie: dla kierowców i pieszych
Zadanie: promocja bezpiecznych zachowań w ruchu drogowym wśród kierowców i pieszych

 

 

 

 

Plakat: „ZAPAL ŚWIATEŁKO NA DRODZE!”

akcja znicz 2012Hasło plakatu ma zachęcić do noszenia po zmierzchu kamizelek i znaków odblaskowych.

 

Format: B3
Przeznaczenie: dla wszystkich uczestników ruchu drogowego
Zadanie: promocja znaków odblaskowych

 

 

 

 

 

 

 


najlepsza kampania profilaktyczna